Vis enkelt innlegg
Gammel 20-12-11, 16:16   #4
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Macho i kollektivtrafikken

Morsom greie.

Men så titter jeg på manifestet og syns nå det er å dra det litt vel langt med kjønnstankegangen med «Att på tåg, bussar, pendeltåg och tunnelbanor ta mer plats än vad man kroppsligen behöver, genom att t ex sära på benen eller sjunka ner på sätet är ett konkret exempel på hur makt och maskulinitet samskapar. Att bre ut sig, ta över någon annans plats är ett symboliskt och aktivt återskapande, inte bara av makt utan också av en stereotyp maskulinitet.»

Jeg tror nå det dreier seg hovedsakelig om dårlige vaner og egoisme. Altså samme mekanismene som ved bussen-er-full-av-folk-som-står-oppå-hverandre-men-jeg-har-nå-veska-mi-på-setet-ved-siden-av-likevel.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat