Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-19, 13:08   #43
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Se, han danser

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Nå har jeg sett videoen og jeg må si jeg lurer på hvordan han tenkte det skulle være en god ide. Fra Hegnar.no: (Min utheving)

At det er konstant trykk om å få ta selfier og bilder med ham, det er det sikkert. Men betyr det at du ikke skal tenke gjennom hvordan du fremstår på bildene/videoene? Som politiker, som politiker med en #metoo-skandale bak deg? Jeg vil ikke at han skal være en politiker, for jeg tviler på hans evner til å ta gode valg.

Ja, det blir jo litt på linje med å legge ut et bilde av seg selv i åpne, sosiale media, utkledt som indianer på vei til karneval, når du er finansminister i ett av verdens rikeste land, og ønsker å bli tatt seriøst internasjonalt. Også deretter bli indignert over at det kommer reaksjoner. Det er ikke ulovlig å kle seg ut som indianer heller (bare det at man i det hele tatt har karneval i finansdepartementet er kanskje noe man ikke trenger å spre rundt til hele verden). Men er det et klokt valg?

Det er snakk om en bevissthet om hvordan man framstår utad. Vi lever heldigvis ikke i et diktatur, så det er i viktig å framstå på en måte som gjør at folk får tillit til at man vil gjøre riktige og kloke valg for landet, hvis man har mål om å komme langt i politikken. Mangler man evne til å se seg selv utenfra så stiller man med et stort handicap. Når folk begynner å stille krav til respekt og oppførsel på en annen måte enn det som har vært gjort tidligere, så bør man greie å justere seg deretter, hvis man har vært av dem som ikke har brydd seg om sånt tidligere. Har man ikke denne evnen så har man kanskje ikke det som skal til for å gjøre en god jobb som politiker heller.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat