Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-17, 12:04   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens spørsmål: Hvordan uttaler man Vengaboys?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er førstebokstaven vi krangler om. Jeg mener man sier "B", nemlig, men finner ikke verdens beste kildemateriale på det.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fordi de sier selv i et intervju at V på spansk uttales med en "soft B". Og at "venga" på spansk betyr "kom", og at navnet da egentlig er "kom gutter". ( )

Ja, men de er nederlandske. Og den softe B-en på spansk er ganske snål altså, og er en slags hybrid som egentlig ikke likner på norsk B. Den er mer som en V med en bitteliten biyd under.

Edit: Jeg måtte google det. Og i videoen til The Vengabus is coming sier de "bengabus". Og jeg fant et nederlandsk intervju hvor intervjuerne tydeligvis snakker om hvordan det skal uttales og sier først Vengaboys og deretter Bengaboys.

Men siden de ikke sier det med soft b selv, så er jo det for så vidt like feil som hard v. Så jeg fortsetter å si Vengaboys. Nå er det 20 år siden jeg snakket med dem og har ikke et veldig klart minne av hva de sa selv, men siden det tydeligvis ikke ble diskutert da, eller kom fram som et stort poeng at de sa Bengaboys, så antar jeg at de sa Vengaboys.

Save
Save

__________________


Sist redigert av Tallulah : 12-10-17 kl 12:09.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat