Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-13, 21:15   #52
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva som er best av digre multinasjonale selskaper som riktignok ansetter noen, men sørger for at lokale cafeer, hotell og butikker går dukken eller at de familieeide butikkene, cafeene og hotellene overlever, mener du?

Altså, jeg skjønner at man ikke greier å være miljøvennlig (i ordets bredeste forstand) på alt, og reise for å oppleve lokale miljøer er et av mine hjertebarn, så takk til både Apan og Katta som har forsøkt å forklare. Jeg greier nok ikke ha det bredeste og mest forståelsesfulle perspektivet på akkurat dette. Jeg skal ikke påstå at jeg skjønner noe mer heller, men jeg spør ikke for å være frekk altså. Jeg syns bare det er så skrekkelig trist at man ikke bryr seg mer om verden rundt seg, og å bli kjent med andre kultururer, mennesker og miljøer.

Tja, jeg tror jo kanskje at mange f.eks grekere akkurat nå er glade for å ha sikre jobber i større selskaper med utenlandske eiere. Og ganske ofte så ligger slike desperat en del utenfor allfarvei, og fanger vel av den grunn, kanskje, gjestet som i utgangspunktet ikke hadde lagt igjen pengene på små, lokale restauranter og barer?

Jeg synes engasjementet ditt er utelukkende positivt, og jeg ser selvsagt poenget ditt. Jeg tror utgangspunktet for reisen er avgjørende for hva folk velger å bruke pengene på. Kvaliteten på AI vet jeg ingenting om, jeg har aldri selv prøvd, og det eneste stedet jeg har sett hvordan det fungerer "live" var et hotell vi besøkte for å spise i hotellets ala carte-restaurant. Det fristet ikke, med milevise køer for både drikke og mat.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat