Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-13, 20:50   #43
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - ja eller nei?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men altså, å velge fly fremfor båt/tog skjønner jeg jo. Det ville jo tatt en evighet å komme til USA eller Thailand f.eks. Bare Spania eller Hellas vil jo spise temmelig mye av ferien. Men jeg virkelig skjønner ikke at alternativet til AI skal være å bli hjemme? Jeg kjenner meg ikke igjen i bildet med å måtte dra unger hit og dit for å finne ok spisesteder, og syns som regel leiligheter er det beste feriealternativet. Full frihet.

Vi har også leid leilighet, dvs vi har leid hus med andre, gjør det for andre gang på rad i år nå. Kjempehyggelig, særlig det sosiale aspektet. I fjor ordnet vi oss mest i huset, og det ender det nok med i år også. Å dra 7 barn under 10 år ut for å spise der yngstemann er 2, er ikke noe man gjør til alle måltider, særlig ikke om huset ligger et stykke fra et sentrum. Dessuten er matlaging med to venninner mens vi drikker vin og mennene passer barna (evt omvendt) noe mer feriepreget enn vanlig matlaging hjemme .

Jeg synes imidlertid det er mange typer ferie som er behagelig, og når vi ellers har hytteferie bare oss fire et par uker hver sommer, synes jeg at en uke bare oss innimellom hvor det ikke er noe logistikk rundt hverken aktiviteter, bagasje eller mat er veldig deilig; og det er deilig å slippe å handle noe særlig og å spise mange måltider ute. Å spise flesteparten av måltidene ute med mindre man er på en type resort, har til nå fremstått urealistisk for oss ift alderen på barna (og også ulike behov hos dem).

Den dagen man kan spise like mye ute like avslappende uten å bo på en resort, går vi over til et annet konsept, for selvsagt synes også jeg det er koseligere å slentre gatelangs og velge ulike steder. Hadde vi bare hatt storebror, hadde vi vært der nå, men nå har vi jo også lillesøster, så det får drøye noen år til.

Jeg synes ikke alternative til AI er å bli hjemme, og som nevnt over er ikke full AI aktuelt for oss heller. Jeg synes heller ikke at alternativet til resortferie er å bli hjemme, men når vi opplever at en slik ferie innimellom er veldig avslappende og hyggelig, velger vi å fortsette å gjøre det av og til mens barna er små, rett og slett fordi alle liker det. Det er jo ikke sånn at vi ikke gjør noe annet av den grunn.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)

Sist redigert av apan : 02-06-13 kl 20:57.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat