Tråd: Hage 2021
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-21, 20:00   #58
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hage 2021

Har frøsådd noen små georginer, og skal prøve meg på noen større typer. De finnes ikke frøekte (ingen georginer er det), så det skal bli morsomt å se hva som kommer opp. Blir det noen virkelig fine så går det an å ta vare på knollene. Har også sådd purpursolhatt, de vokser sakte og fint. Ellers går det mest i grønnsaker ennå. I løpet av mars (eller kanskje allerede i helga) skal jeg så løvemunn, cosmos og asters inne, og strø litt kornblomst- og honningurt ute. Valmuene skal vel helst også sås når det er kaldt. Er bare usikker på hvor jeg skal ha dem.

Noen blomsterløk begynte å spire før jul, og døde da vi hadde mer enn 10 minus i en lang periode. Nå er det blitt mildere i været igjen, og noen nye har begynt å stikke opp fra jorda. Får håpe de får en bedre skjebne.

Gleder meg mest til å begynne å så solsikker. Har kjøpt masse forskjellige, fra giganter som kan bli over 6 meter, til noen som knapt blir halvmeteren. Noen klassiske gule, noen mer oransje og mørkerøde. Håper på en skikkelig solsikkevegg mot veien.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat