Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-21, 14:05   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Småretter med butterdeig

Jeg lager noen små kyllingpaier som alle, inkludert barna, liker godt. Hver butterdeigsplate deles i to og kjevles litt ut for de legges oppi muffinsbrett som du har penslet med litt olje (deigen skal henge litt utenfor slik at den kan brettes over fyllet etterpå). Ha i fyll laget av stekt kylling, løk, hvitløk, mais, selskapserter, fløte, Dijon-sennep, timian, salt, pepper og gjerne en skvett sherry om du har. jevn med maisenna så den ikke blir så tynn. Brett deigen over, pensle med egg og stek ved 180 grader i en halv time. Disse blir ikke så store så du trenger flere per person.

Jeg og mannen liker veldig godt Brie/rødløksterter. Butterdeigen kjevles litt, ikke for mye, ut. Skjær en kant (ikke helt gjennom) langs hele butterdeigen, ca ½ cm inn fra kanten. Stek rødløk mykt med litt tørket timian. Mot slutten har du i litt sukker, salt, pepper og balsamicoeddik. Fordel på butterdeigsplatene (innenfor kanten). Legg oppå skiver av Brie og stek i ovnen ved 200 grader i 15-20 minutter. Server med en enkel salat.

Ellers er butterdeigsnurrer god snacks. Kjevle ut butterdeig og bre over kremost med hvitløk og/eller urter blandet med presset hvitløk (kremosten i seg selv smaker sjelden spesielt mye hvitløk), hakkede urter og litt salt og pepper). Rull sammen og skjær i tynne skiver som legges på stekebrett. Stek ved 200 grader i 10 min.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat