Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-18, 20:19   #24
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! 1. juledagsmiddag til 11

Vi skal fikse middag til 9 (hvorav 2 små barn og min egen ganske store Pode) i julen, og da blir det ribbe julaften, lang lunsj 1. juledag, kveite 2. juledag og andebryst 3. juledag. Ingen av delene er supervanskelige å lage til mange, tenker jeg; kveite går i en stor gryte (eller to store gryter), og andebryst brunes i stekepanne og etterstekes i ovn.

Jeg har alltid syntes kveite er supergodt og har ikke tenkt på at de små ungene ikke skal like det. Det blir dessert etterpå, og kaker og godis sener, så om de ikke spiser masse av middagen, skal de sikkert bli mette likevel. Tilbehøret blir antagelig bare mandelpoteter, grønnsaker og så enten smeltet smør eller beurre blanc.

Andebrystmiddagen er ikke helt spikret enda, men tilbehøret blir kanskje svisker, epler og rødkål, en kraftig saus og mandelpoteter, og så brokkoli eller noe annet som er litt lettere.

Det går jo an å lage gratinerte poteter eller noe lignende som tilbehør, hvis ungene liker det. Det er ganske mettende og fest-aktig, om man ikke liker hovedretten så godt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat