Vis enkelt innlegg
Gammel 11-12-19, 14:15   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Wow - postens jule-evangelie-reklame

Ja, jeg er enig med Tallulah. Man kan selvsagt ha respekt for at det er en reise, dette her. Vi har gått skritt for skritt fra oppstandelsen (!) rundt Jesus Christ Superstar til at den nå blir vist på NRK hver påske. Bestemor ville kanskje blitt opprørt av denne reklamen. Men hun ble også opprørt av å se katolikker på TV. Hun hadde hatt godt av mer eksponering. Hun var et godt menneske, og med litt nudging og mulighet for refleksjon så tror jeg hun hadde vokst på det.

Og så er det krenket vs krenket, tenker jeg. Jeg kan godt se for meg "humor" som er langt mer krenkende enn denne. Å fremstille Jesus som pervers pedofil, for eksempel, for å trekke det helt ut. Og jeg syns Koranbrenning er ganske ufint (uten at det bør forbys av den grunn). Det er derfor det blir innviklet, for det blir litt skjønnsmessig hva som er innafor og ikke. Er det gjort med intelligens og litt varme, så er det mye mer innafor enn om det er gjort med hensikt å såre. Har det en politisk relevans, så er det mer innafor (gitt alle avsløringene om den katolske kirken de siste årene, så er det for eksempel helt legitimt å karikere Paven som pervers pedo, for eksempel, og karikaturtegningen av Muhammed med bombe i turbanen var en helt ok politisk kommentar).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat