Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-17, 23:56   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tapasretter som kan fryses

Pastasalat blir veldig godt om det får stå over natten, med en god olje/eddikdressing. Lager min med pastaskruer, mais, kidneybønner, cherrytomater, grønn paprika, agurk.... dressing av balsamicoeddik og olivenolje, litt salt og pepper. Rør dressingen godt rundt i pastaen, blir bedre av å få trekke over natten.

Supernachos er kjempegodt og pop blant liten og stor, men ikke «tapas». Rikelig med tacokrydret, stekt kjøttdeig, stekes gjerne med litt løk, om ønskelig. Kan gjøres i god tid i forveien, evt også fryses. Når du skal preppe den - blandes med mais, kidneybønner og nachips (eller knus de tacoskjellene du har stående....) i ildfast form, strø over revet ost (den kan du ha revet for lenge siden og fryst) og varm i ovn til gjennomvarm og osten ser digg ut.

Kyllinglår er kjempelett, kjøpes ferdig i frysedisken.

På loffefronten pleier jeg å kjøpe gourmetloffen til Meny og få den skåret i butikk, evt om jeg skal ha den på helligdag, be om å få kjøpt en halfbaked (de har dem på frysa, de brødene som butikkstekes) og steke den ferdig selv på selve dagen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat