Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-20, 15:49   #31
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bussjåførstreiktråden - yay or nay

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Om vi skal tro skyss, eller tide, så sier de begynnerlønn på 400.000 pluss tillegg for ugunstig arbeidstider.


En gjennomsnittlig bussjåfør tjener mer enn meg med topp ansiennitet som hjelpepleier. Vi har også idiotisk arbeidstid, vi har delt vakter i helgen, får betalt for 1 time mer enn det vi jobber når vi har delt vakt. Vi fikk et tilegg på 1400 kr i året. Bussjåførene krever veldig mye mer enn det. Hvorfor skal de i år kreve så veldig mye mer enn andre? Jeg kjenner at jeg blir litt muggen av hele streiken. De har bedre lønn enn veldig mange innen helse. Like dårlige arbeidstidsvilkår. Jeg blir mest irritert på fagforeninga som støtter bussjåførene men ikke klarer å forhandle frem enn lønn å leve av for de som jobber innen helse.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat