Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-20, 15:29   #30
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bussjåførstreiktråden - yay or nay

Jeg bor i enden av en busslinje, og ser fra tid til annen sjåfører komme løpende fra matbutikken (hvor de tydeligvis får låne toalett) for å starte ruta si i noenlunde riktig tid.

Det er irriterende at det ikke går busser, og problematisk for de som er avhengig av busser for å komme seg på jobb. Men når sjåførene bruker fritid for å ta sikkerhetssjekk av busser de skal frakte hundrevis av passasjerer med, knapt rekker å gå på do, og må jobbe lange skift til alle døgnets tider for å komme opp i nærheten av en lønn de kan leve av, er det helt forståelig at de streiker. Piloter og flygeledere skal ha lav terskel for å bli hjemme fra jobb, og får vel også lønn som står i stil med ansvaret. Er ansvaret bussjåførene har så mye mindre når de kjører fulle busser på motorveien i rushtida?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er aktiv nå   Svar med sitat