Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-24, 15:57   #570
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Märtha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(EDIT: Ser siste svaret ditt og at du leser ham som meg, kanskje?)

Nah, altså, han er vel mer inne på det som andre har sagt før ham, at hvis man har et dårlig selvbilde, så kan man lettere, dersom andre behandler deg dårlig, tro at man ikke fortjener bedre. Bare pakket inn i masse BS. Uten at må bety at man har noen SKYLD i det.

(Husker vi hadde rabalder her inne en gang når noen sa at noen barn er mer sårbare for overgrep enn andre. Det ble formulert på en måte som kunne tolkes til at det er barnets SKYLD at det blir utsatt for overgrep. Det er det åpenbart ikke. Men overgripere søker seg mot sårbare barn, barn som allerede har hatt det tøft er mindre sannsynlige skal si fra til noen, og det er lettere å manipulere dem til å tro at det er deres egen skyld).

En mishandler har sikkert et lettere utgangspunkt for manipuleringsjobben sin dersom offeret allerede ser på seg selv som lite verdt. Men de "beste" klarer vel fint å ta et i utgangspunktet udmerket selvbilde og ødelegge det også.

Det var slik jeg hørte ham, da. Men det er jo ikke så lett å forstå eventuell substans i vissvasset.

Forsåvidt enig i at det nok er noe slikt han har ment det, men når han bruker «karma» så er det et uttrykk i hvert fall jeg forbinder med «man får som fortjent».

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat