Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-09, 22:37   #73
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å leve uten bil

Må du ha bil for å klare hverdagen? Hvorfor? Tja - vi trenger bilen 2 av 14 dager, for å hente/bringe til barneskole på andre siden av byen. Vi kunne sikkert ha tatt kollektivt, men da hadde vi fått problemer med å fylle timekvoten på jobb.
Hvordan gjør det å ha bil livet bedre/lettere? Helgehandling blir veldig greit med bil, samt turer til hytte og familie utenfor byen.
Hvilke negative sider har det å ha bil? Bilbruk er ikke noe særlig for miljøet og det koster mye penger (og bekymringer)
Hva kunne fått deg til å slutte med å bruke bil? Jeg tror ikke jeg kan slutte helt å bruke bil, men jeg hadde gladelig kvittet meg med vår hvis bilkollektivet hadde vært et alternativ. Dessverre bor vi for langt utenfor ring 2. Men kanskje en gang i fremtiden..?

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat