Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-09, 18:37   #63
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å leve uten bil

Må du ha bil for å klare hverdagen? Hvorfor?
Ja, fordi jeg må ha til jobben. Jobben er 40 min med bil fra der jeg bor. Vi er flere som bor i byen som jobber på samme sted så vi parkerer på en parkeringsplass og samkjører til jobben. Vi fyller 2 biler. Så vi er ganske så flinke med tanke på miljø, økonomi og ikke minst sosialt.

Når vi skal besøke mine foreldre og mine svigerforeldre må vi ha bil. De bor henholdsvis 50 og 90 mil unna. Litt langt å gå.

Hvordan gjør det å ha bil livet bedre/lettere?
Jeg kommer meg på jobb, og det er lettere å hente/følge minsten i barnehagen, samt det å kunne ukeshandle. Det er lettere å få barna til cup'er, kamper,treninger. Treningene er selvfølgelig ikke i gangavstand.

Hvilke negative sider har det å ha bil?
Økonomi og miljø. Ja det er dyrt å ha bil, og du kan selvfølgelig banne på at det er noe galt når du trenger det minst. Det er en dårlig investering. Nå føler jeg at jeg ikke er en av de største miljøsvina iom at jeg er med på samkjøring til jobb.

Hva kunne fått deg til å slutte med å bruke bil?
Tja, si det? Da må mine og mannens foreldre flytte hit. Alt må være i gangavstand. Og jeg må ha jobb i umiddelbar nærhet.

Når alt det her er sagt, så har vi kun 1 bil. Av og til skulle vi nok ønsket at vi hadde to, særlig når vi skal være på MINST 2 steder samtidig og da på hver sin side av byen. Men vi klarer oss allikevel med en. Alt ordner seg.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat