Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-17, 07:30   #6
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye bonustap og hvordan går jeg frem?

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Hvis målet ditt med reparasjonen kun er å forhindre fremtidig rustdannelse, og du ikke egentlig bryr deg så voldsomt om hvordan det blir seende ut, så er jo et (vesentlig billigere) alternativ å rust- og lakkbehandle det skadede området selv.
Lakk kan man få billig på Biltema, feks, enten i en nyanse som (nesten) ligner på bilens farge, eller blank.

Dette er jo ikke en veldig verdibesparende måte å gjøre det på, da, hvis du har planer om å selge bilen etterhvert.
Men hvis du uansett tenker å kjøre bilen til den avgår med døden pga alderdom, og ikke er så nøye på hvordan den ser ut, så går det jo an å vurdere.

Bilen ser ikke pen ut, , så det er helt klart noe jeg må tenke på. Skaden er av en slik karakterer ar det vil oppstå enda mer slitasje mellom dør og karosseri som også vil føre til mer risiko for rust. Jeg kommer nok til å vurdere helheten ved å få et kostnadsoverslag fra forsikringsselskapet mtp hva bonustapet vil koste meg. Tanken på å bytte bil har jeg vært inne på, men trolig ikke de første par årene.

Takk for svar alle samnen, jeg kontakter forsikringsselskapet og ber om at de regner litt på dette for meg. Vil prisen på reparasjon vær avgjørende for hvor mye i bonustap?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat