Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-15, 09:48   #35
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg ønsker tips; cøliaki og barn

Når det gjelder meltyper til formkaker, kommer jeg stadig tilbake til Toro Fin Kakemiks. Den funker fint å erstatte vanlig hvetmel 1:1. Jeg har ikke så god erfaring med det fine Schär-melet, det gir en bismak og litt tørre kaker, i min erfaring. I bursdager der det kommer barn eller voksne med cøliaki, lager jeg så langt det er mulig det samme til alle.

Her er oppskrift på gode lomper, supre både til pølser og alternativ til brødmat:

• 1 ½ dl TORO Glutenfri lys melblanding
• 1 pose TORO Potetmos
• 3 dl kaldt vann
• ¼ ts salt

Fremgangsmåte:

1. Bland potetmosen (NB! inneholder tørrmelk, velg uten dette om laktose skal unngås i starten) med salt og vann.
2. Tilsett melblandingen og bland godt. Enklest med hendene!
3. Del deigen i 8-10 emner.
4. Kakene kjevles ut og stekes på tørr stekepanne eller takke.
Spises nystekte.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat