Vis enkelt innlegg
Gammel 06-07-10, 13:20   #57
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillemor har blitt vegetarianer, og jeg trenger hjelp med å finne gode alternativ

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Nei, det er ikke det, for det handler om "barnets overbevisning" og hvorvidt man skal ta det på alvor. Skal man tvinge grønnsaker i barna, da? Hvorfor det? Hvis de absolutt ikke vil, og har en overbevisning som tilsier at det er galt å spise grønnsaker, og man har prøvd en hel måned og barnet fortsatt nekter, er det ikke da respektløst over for 4-åringens overbevisning å fortsette å mase om grønnsakene?

meh, nå gjør du deg dum. Poenget er at foreldre er der for å veilede og ta tak når ting er på styr, right? Dette er et barn som ønsker det som rett og slett er et sunt kosthold. (Jeg hadde satt pris på fisk i ny og ne, altså, og har en del vegetarianere blant folka mine som også spiser fisk.) Om barnet hadde villet på en eller annen slankekur er det på tide å si nei, om det hadde villet på en sjokoladekur er det på tide å si nei, om det hadde villet på en "kun sennep på knekkebrød"-kur er det på tide å si nei. Men ikke når det ber om noe som er sunt! Hallo! At man sier ja til noe barnet ønsker betyr ikke automatisk at man sier ja til alt barnet ønsker. Det går an å tenke også. Har jeg hørt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat