Tråd: Hage 2021
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-10-21, 10:20   #239
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hage 2021

Blomterløk er veldig gøy. det er også noe av det første som kommer om våren og det er skikelig stas med farger og blomster tidlig. Det er meningen at de skal komme igjen år etter år. Du trenger ikke ta dem opp av jorda. Noen gjør det, men jeg synes det blir for mye styr.

Det står på pakken hvor dypt de skal, hvilken avstande de bør ha mellom seg og når de blomstrer. Jeg holder meg stort sett til bruksanvisning, er en en enkel sjel slik. De kan dog settes mye tettere enn det som står så får du mer blomster samme sted hvis du ønsker det.

Jeg setter gjerne ulik løk sammen for å få variasjon og fargespill. Jeg setter feks krokus i de områdene der snøen går først, de kommer tidlig. Tulipane litt her og der. Påskeliljer/pinseliljer lyser fint opp. Har du rådyr i hagen så tar de gjerne knopper av tulipaner. Det er bare å prøve seg litt frem med typer blomster. Hvis du ombestemmer deg neste år er det bare å flytte løken til høsten igjen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat