Tråd: Hage 2021
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-21, 17:49   #236
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hage 2021

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Jeg har hatt min første vår/sommer/høst med hage, men har kun klippet plen. Har planer om å låne litt hagebøker i vinter og planlegge litt opplegg til neste år.
Jeg leste i et Hjemmet hos min mor om blomsterløk og planting av dette nå. Er det noen som kan informere meg kort og lettfattelig om blomsterløk? Er dette noe som kan kjøpes på Plantasjen, eller må man på hagesenter? Er løk noe som blomstrer år etter år, eller kun en gang?
Beklager om dette har vært tema i tråden før, jeg hadde ikke tid til å lese meg gjennom.

Blomsterløk kan du kjøpe på plantasjen, nett og hagesentre. Med mindre de fryser så kommer de år etter år. Tulipaner og liljer er ganske safe. Noen blomsterløk og knoller tåler ikke norsk klima og må graves opp, men da står det gjerne beskrevet.

Stikk hull i jorda,stapp løk med med den spisse siden opp. Dekk med jord. Voila!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat