Tråd: Hage 2021
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-21, 14:59   #222
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2021

Dahlia, ja!

Jeg gjør omtrent som Anne Holter-Hovind/Moseplassen med mine, hun har flere innlegg om georginer/dahlia. Jeg har også lært en del av en konservator på det lokale gårdsmuseumet, der gamle kulturplanter er en del av samlinga. Hun planter riktignok rett ut, jeg fordriver i potter i drivhus med frostvakt. De skal ligge grunt, vannes litt forsiktig til de spirer, og gjerne knipe toppskudd når de har kommet litt i gang, da blir de tettere. Jeg jordforbedrer bed og krukker med kugjødselkompost før jeg planter ut, og så får de vann hver dag og noen runder pelletert hønsegjødsel i løpet av sesongen. Klipp vissent og ta inn buketter av de friske, så kommer mer og mer. Jeg klipper ned og graver opp knollene etter første frostnatt, rister av jord og lagrer dem i en trådkurv i garasjen over vinteren. Det går stort sett bra, jeg mista vel omtrent fem av 25 knoller i år.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 23-06-21 kl 15:47.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat