Vis enkelt innlegg
Gammel 13-10-17, 19:39   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer kjøttfri mat. Hvilke matvarer er det greit å ha i hus?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hvorfor det? Jeg hadde jo ikke advart ekte vegetarianere å spise det, men at folk som bare begrenser kjøttspisingen skal spise en nokså dårlig erstatning, i stedet for genuint god vegetarmat, må da bare være kontraproduktivt?

Det er jo snakk om ikke-veggiser (som altså begrenser kjøttspising) som høylytt ikke skjønner hvorfor "ekte" veggiser spiser kjøtterstatninger. Greia er jo at folk som bare begrenser kjøttbruken sin faktisk spiser kjøtt i ny og ne mens de mener at vegetarianere bør spise rene grønnsaksretter hele tiden, noe de altså selv ikke er villige til (for da hadde de jo kuttet ut kjøttet helt).*Så det er jo noe jeg og mange med meg stusser veldig på.
Ikke alt er dårlige erstatninger heller. Jeg liker mange kjøttertatninger mye bedre enn jeg likte kjøtt, blant annet fordi jeg ikke likte tanken på at det faktisk var et dødt dyr jeg spiste og fordi jeg var svært kresen på brusk, bein og fett og satt ofte og pirket i kjøttet for å se om det var noe "ekkelt" i det. Begge deler slipper jeg å forholde meg til når det kommer til soyakjøtt og lignende.
Jeg ELSKER Hälsans Kök sine "kyllingbiter", de er så sabla gode og jeg bruker dem til taco og i indiske retter osv, alt der man ville brukt kylling ellers. Veldig praktisk og veldig godt. Jeg bruker masse bønner, linser og grønnsaksretter og.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat