Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-09, 02:35   #11
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvorfor går folk på jobb når de er syke?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Der jeg jobbet, så satt jeg på kontoret, og jeg tok i mot telefoner om sykdom, og jeg måtte overlevere beskjed til enten butikksjef eller avdelingsledere. Og dere aner ikke hvor mye dritt jeg fikk høre da disse beskjedene ble overlevert... Type "syk nå igjen...var vel på byen i går", "nåh, hun var vel ikke så syk, bare trøtt", "borte, nå igjen"... etc...

Tro meg, jeg kvidde meg veldig til å ringe de få gangene jeg var syk, for jeg viste hva som ble sagt etter at jeg ringte...

Det synes jeg høres merkelig ut. men jeg har selv følt på det en periode jeg var mye syk altså, og da bestemte jeg meg for å tenke at "alle kan bli syke og sånn er det". På min arbeidsplass burde det helt klart være slik. Jeg har aldri hørt noe baksnakking på grunn av sykdom, snarere tvert i mot.

Og jeg synes alvorlig talt at dette burde sies eksplisitt til alle.

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Vel, kan hende han trenger at noen sier i fra og gir han "aksept" på at det er i orden at han er hjemme når han er syk. Kan være han er av typen som er redd for å bli snakket om hvis han er hjemme bare fordi han er forkjølet. Hvis det passer kan du si hvorfor du synes han bør holde seg hjemme til han er frisk/ikke smittebærer lenger. Tror det er en slags misforstått stolthet over å ha lite sykefravær, ergo er man en god arbeidstaker.

Akkurat denne personen er hjemme når det passer seg, for eksempel i ukesvis med syke barn, så tror ikke det ligger akkurat der, selv om jeg skjønner tankegangen. Det er fin aksept for å være syk hos oss så vidt jeg har fått med meg, saken var vel bare at han ikke følte seg så syk. Jeg synes smittekonseptet burde være et stykke høyere i bevisstheten hos folk, som sagt. Jeg tror helt sikkert du har rett i det med misforstått stolthet, og det er denne jeg vil til livs. Man er ikke en god arbeidstaker når man bidrar til at to andre arbeidstakere må gå hjem fra jobb.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat