Vis enkelt innlegg
Gammel 04-06-19, 23:32   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Philips Hue tamlamper

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Vi har denne et par steder:
https://www.elkjop.no/product/smarte...-taklampe-hvit

Og disse rundt omkring i diverse rom:
https://www.elkjop.no/product/smarte...ppel-spot-hvit

Og på kjøkkenet har vi i tillegg noen lysstrips som lys over kjøkkenbenk.

Vi har den øverste der i noen soverom og i gangene. De er greie og gir godt lys, men synes de kan se litt ørlitt "skeive" ut og dermed bittelitt billige ut siden de skrus sammen med en skrue på midten. Kanskje bare jeg som har begynt å irritere meg over det, samboeren min synes de er fine
Vi har strips (over benk) og Ensis (over spisebord) på kjøkkenet. Ensis er fin, lyset oppover gir dog ikke mye effekt. Å endre farge nedover har sønnen min mye moro med, spesielt når vi gjøre det via Google home-dama men akkurat fargen er mer gimmick enn noe annet. Men jeg synes det er kjekt å kunne endre hvit-tonen i lyset. Den er jo veldig "utilitarian" i uttrykket da, jeg savner litt den mer krummelurete lampa vi hadde før. Men denne gir godt lekselys og arbeidslys og kveldslys og alt, så lysmessig er den jo utmerket!

Jeg er veldig fornøyd med Philips Hue pærene siden de lar seg kombinere med alt av lamper. Vi har også en sånn "moodlight" jeg lker godt (Bloom heter den). Vi har også lysstrips utendørs, god fornøyd med den også!
Vi har det meste (unntatt soverom) koblet mot bevegelsessensor, det er veldig praktisk og er vel egentlig det som gjør at jeg er skikkelig godt fornøyd med Philips Hue. Vi har også noe appstyring av lysene så de går av og på til gitte tider og sånt, og vi har koblet noen av lysene sammen i grupper og i samstemte fargetoner og sånt.

Også er det supergøy, men kanskje ikke så nyttig, å koble på app med discolys og fargeskift og sånt over hele huset - du kan få dem så de går i takt med musikk som spilles og strobelight og greier også Og morsomt å snakke til google-dama (som hun heter her) og be henne skifte farge til rosa og grønn og sånt


Sist redigert av m^2 : 04-06-19 kl 23:39.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat