Tråd: Solskjerming
Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-19, 10:01   #2
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Solskjerming

Det er forskjell på solskjerming og varmeskjerming. Den første kan du ha innvendig, men på vinduer der det står sol rett på, ville jeg hatt utvendig solskjerming. På vår hytte, høyt til fjells, er dette ikke noe tema. Det blir kjølig om kvelden og jeg har innvendige persienner på vinduene der vi trenger skjerming mot sola (ved spisebordet).

Hjemme er vi akkurat nå i ferd med å bytte ut gamle markiser med screens. De tar 97 % av UV-strålingen, og dermed varmen. De er svindyre, men jeg håper at det vil være verdt investeringen. Fra samme leverandør skal vi ha plissé på to smale vinduer der morgensola faller på frokostbordet. Vinduene er så smale at Kid og Princess sine ikke lar seg tilpasse (i karnapp), ellers hadde jeg gått for en billigere løsning enn spesialtilpasset https://markisemannen.no/Screens

Ser at du har erfaring med utvendige persienner. Det kommer jeg aldri til å velge igjen etter å ha hatt det på det forrige huset, de laget for mye lyd bare det var litt vind.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat