Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-20, 07:40   #2
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lofoten - tips please

Min to-do-liste når jeg en sjelden gang er på ferie på Vestvågøy

Se midnattsola på Eggum
Kjøretur til Hauklandsand, Unstad, Uttakleiv, Ballstad... Det er så mange fine steder overalt, egentlig.
Vikingmuseet på Borg synes jeg er dørge kjedelig, men det er en turistattraksjon, da, så må vel nevne det iallefall.

Dagstur fra Vestvågøy til Å. Da må jeg spise fiskeburgere på Sakrisøy. Én på vei ut til Å, og en på retur igjen, selv om jeg er stapp mett. Kjøper med meg måseegg hvis de har, juli kan kanskje være litt seint. På andre siden av veien ligger et dukkemuseum (gamle dukker og leker), jeg elsker det! Man kan ta en kaffe og vaffel oppe i andre etasje, i en liten bruktbutikk.
Ute på Å må jeg ha steinovnsbakte boller, de steiker dem nesten rett ved tørrfiskmuseet.
Fine steder å se i Flakstad og Moskenes: Nusfjord, Reine, smeden i Sund, glasshytta på Vikten.

Hvis jeg skulle leid rorbu noe sted, ville mine førstevalg vært Reine eller Nusfjord. Evt hvis jeg skulle leid på Vestvågøy, da ville jeg gått for Ballstad. Evt Mortsund eller Stamsund. Men igjen , det er så mange fine steder å velge i.

I Vågan er jeg ikke så godt kjent, men Henningsvær må oppleves. Og Svolvær, shopping/spisesteder, legg merke til Svolværgeita når dere er i traktene.

På vei ut til Lofoten, kjører dere gjennom Sortland, den blå byen. Fin liten by. Shopping, mat mm. Vesterålen er egentlig like vakkert som Lofoten.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat