Vis enkelt innlegg
Gammel 12-12-12, 21:28   #58
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Smalhans - St.Hanshaugen i Oslo: www.smalhans.no

I går var jeg, mannen og et venne par på den nye restauranten som bl.a. Tom Victor Gausdal driver på St.Hanshaugen: Smalhans. Jeg anbefaler den på det varmeste!! Fantastisk mat til en latterlig billig penge rett og slett.

Vi prøvde krøsus-menyen på 9 retter, og det kostet kun 585 kroner per person (!). Da var det retter som blåskjell, indrefilet av hjort, hjortekebab ("kjøttkaker" av hjort med kebabkrydder - overraskende godt), hvalcarpaccio osv. Man kan også velge en halv meny (Smalhans-menyen til 385 kroner per person).

Konseptet er sånn at rettene ikke blir lagt opp på tallerken til hver person, men kommer i boller/på fat, slik at hver enkelt gjest kan forsyne seg selv. (Kjekt når det kom blåskjell, som jeg egentlig ikke liker, så vistes det ikke hvor lite jeg spiste av det... ).

Jeg tror det eneste minuset jeg kunne finne umiddelbart med stedet var at akustikken i lokalet var litt dårlig, så støynivået var ganske høyt til tider. Ellers: God service, fantastisk mat, kult lokale, god drikke (de har masse forskjellig kul øl bl.a.).

På dagtid har de egen lunsmeny, og mellom 16 og 18 har de "dagens rett" som er husmannskost ala torskegrateng, fiskekaker og biff bourguinon. Gleder meg til å prøve det også kjenner jeg.

Les mer om menyen og konseptet på hjemmesiden deres: www.smalhans.no

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat