Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-18, 22:20   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg lage?



Gulrotkake i ovnen. Bestemte meg for å følge oppskriften til punkt og prikke, så det går nok bra. Men det er lenge til jeg skal lage gulrotkake igjen!

Først den helsikes rivingen. Bestemte meg for å rive alt i food processor, innbilte meg at det ville grise mindre. Først sjokoladen. Halvparten ble pent revet, resten la seg svære biter på toppen av rive-dingsen og føyk rundt og rundt. I tillegg sprutet det finrevet sjokolade overalt. Sjokoladebitene som jeg ikke fikk revet, hakket jeg, så det var jo greit nok.

Deretter gulrot. Samme der, spruting og store biter som ikke vil rives. Og eplet. Ble mest mos, og alt jeg hadde målt møysommelig opp ble bare tull, for alt vil jo ikke gjennom rivjernet.

So far so good. Eller ikke. Grisete kjøkken allerede, men OK. Vispet egg, sukker og olje. Med håndmikser, det er det jeg har. Blir jo ikke eggedosis-lyst, men OK. Målte nøye opp alt det tørre. Det gikk veldig fint. Siktet det pent i. Det ble en kompakt masse. Vel. Det stod «tre store egg», og mine var ikke store. Men jeg turde ikke tukle med oppskriften, så jeg tok bare tre. Bestemte meg for å bruke vispene jeg allerede hadde brukt til å blande bedre sammen, så jeg stappet dem inni håndmikseren igjen. På et eller annet vis greide jeg å trykke på knappen idet jeg satte de olje-, sukker- og eggesølete vispene inni, så dette fettete grapset ble slengt rundt på vegger, tak og inventar.

Deretter blandet jeg inn sjokolade, gulrot og eple, og det ble så kompakt at jeg måtte bruke hendene(!). Helte i form og satte i ovn.

Nå har jeg akkurat blitt ferdig med å vaske ned kjøkkenet, og nå trøstespiser jeg sjokolade. Masse sjokolade. Jeg spiser ellers nesten aldri sjokolade. Og den eneste grunnen til at jeg ikke hylte og skrek var at ungene var hjemme, men mye banning har de vært vitne til.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat