Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-19, 13:58   #12
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Road trip fra NY til Florida

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Drar opp min egen tråd, vi spontanbestilte biletter til Washington her om dagen. Fikk endelig overtalt mannen. Så det blir ikke NY denne gangen, men Washington til Florida.

Foreløpig plan:

Et par-tre dager i Washington DC
En dag i Chincoteague
En dag i Wilmington (eller et annet sted, det var mest fordi det var langt å kjøre til neste stopp)
En dag i Charlston
To dager i Savannah (eller bør vi ha en dag her og to i Charlston)
Noen dager i Orlando, kanskje tre?
Resten av ferien i Sarasota eller noe sånt, fly tilbake til DC og så hjem. Vi skal være borte i 22 dager, mannen insisterer på minst en uke i Sarasota, helst mer, derav korte stopp på veien ned.

Noe vi går glipp av vi burde inkludere? Er to fulle dager nok i DC? Jeg tenker at det kanskje blir litt varmt å traske rundt i en by i Juli, så to dager holder?

Jeg er ikke kjent andre steder enn i Florida.

Sjekk flypriser fra Tampa, vi har opplevd vesentlig rimeligere billetter derfra fremfor f.eks. Miami (MIA) og Orlando (MCO), behagelig flyplass å reise i fra.

I Sarasota er det mye å ta seg til, jeg vil anbefale dere å sjekke Lido Beach, evt trekke dere lengre opp mot Tampa til Holmes Beach eller Ana Maria Island. Siesta Keys ligger i Sarasota og kåret til USA's beste strand, ditto mange mennesker. Veldig hektisk. De øvrige er typiske strandsteder med gangavstand til restauranter o.l. (Man MÅ ikke sette seg i bilen for å finne på noe). Lido er en stille og rolig "strandby" rett over brua for Sarasota. 10 min å kjøre. Ana Maria Island er hipster-sted.

I Sarasota finner dere den eneste autentiske amish"landsbyen" i Florida, denne heter Pinecraft, det er ikke hest og kjerre-landsby, men de sykler, går kledd som vi kjenner til dem og har noen fantastiske restauranter, små butikker og marked. Ringeling museet ligger på Lido Beach.

Sarasota er dyrt å bo, Cape Coral har f.eks. mye utleieboliger og har et helt annet prisbilde (ytterligere lengre ned mot Ft Myers). I Sarasota er det også få korttidsleie boliger, myndighetene slår hardt ned på AirBnb-boliger og man kan risikere å få skattemyndighetene på døren og bli kastet ut, de kjører visst en "kampanje" på dette nå og varslet utover sommeren. Evt legg dere inn på hotell.

Orlando = Shopping + Park, hvor interessert er dere i det?
4 Disneyparker + 2 badeland.
2 Universal parker + 1 badeland.
Seaworld.

Det er 2 store outlet og 1 giga shoppingmall, jeg foretrekker å ikke trå i andre folk, så vi drar alltid til Tampa for å handle på outlet der, mye ryddigere, en brøkdel av folk og samme priser. Ligger også store malls i og i nærheten av Tampa, mindre turister og folk.

Det er MYE trafikk i områdene rundt parkene og Orlando"distriktet" hvor turistene bor, og jeg syntes dette har eskalert de siste årene, vi bruker mye tid på å stå i bilkø, tidligere var det kø typ morgen og ettermiddag | kveld når parkene stengte, nå er det kø 24-7 i juli/august. Man blir sliten av sånt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 21-05-19 kl 14:03.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat