Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-19, 12:28   #57
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitert i konfirmasjon- uten konfirmant

Jeg har aldri tenkt at jeg gir noen gave fordi de har konfirmert seg, egentlig; gaven har vært til den aktuelle ungdommen som er stor og snart er voksen, liksom. Og i alle fall som familiemedlem ville jeg ønsket å behandle unger likt, så hvis jeg ga X kroner til ett tantebarn til konfirmasjonen, ville jeg gitt samme beløp til et tantebarn som «bare» feiret en slags ungdomsfest uten rituale.

Hvis festen ikke er knyttet til for eksempel femtenårsdagen, så ville jeg kanskje ikke skrevet «Gratulerer» på kortet, men heller «Vi ønsker deg alt godt for fremtiden» eller noe sånt.

Om folk stiller i bunad eller ikke, det ville jeg spurt arrangørene om. Vi hadde familieselskap for Poden i stedet for konfirmasjon, og det var formulert og invitert til som en feiring av femtenårsdagen. Gavene var på samme nivå som til en konfirmasjon, og folk kom i dress og kjole, men ikke bunad.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat