Vis enkelt innlegg
Gammel 01-05-19, 23:36   #43
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.436
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitert i konfirmasjon- uten konfirmant

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Bør man da feires når man går fra ungdom til voksen? Fra voksen til middelaldrende?

Jeg synes folk må få gjøre som de vil og feire alt de orker. Men å kalle feiringen og festen for noe det ikke er blir helt feil.

Ja, det stod ikke så klart i innlegget nøyaktig hva festen ble kalt i invitasjonen. Konfirmasjon blir kanskje litt rart, men sleng på et par hermetegn så er du der. Uansett, nivået på festen, pyntinga og gavene trenger ikke være annerledes for min del. Når jeg skal feire min nevø nå til helga, og gi han en gave, så er det fordi jeg føler han fortjener det, og er en flott ung mann. Det hadde jeg syntes uavhengig av om han hadde gjennomført konfirmasjonskurset eller ikke (noe han har, riktignok med avslutningsseremonien dagen etter festen, men det er jo ikke akkurat en eksamen han kan stryke på), og det hadde ikke endret på hvilken gave han hadde fått fra oss. Denne ene gangen i livet er det akkurat han som feires, med pomp og prakt. Nå er det hans tur til å få høre hvor flott han er, og hvor mye han betyr for alle rundt seg. For to år siden var det broren. Konfirmasjon, "konfirmasjon", ungdomsfest - kall det hva du vil. Jeg er med på festen, og stiller ikke så høye krav til det formelle.

Andre kan selvsagt synes det er feil, men jeg gjør ikke det.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 01-05-19 kl 23:44.
My er ikke aktiv   Svar med sitat