Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-19, 16:52   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilpute vs bilsete - hvis man kolliderer

Jeg leste denne reportasjen og delte på FB. Berømmer familien for å stille opp for å vise hvor viktig det er med riktig sikring. Når jeg delt har jeg også minnet på at beltestol har heldig viktig sikring av barna ved eventuell sidekollisjon også.


Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Her sitter begge i bilstol enda, men når bør de egentlig over på pute? Det ser vel egentlig ut som om snuppa har vokst ut av setet både i høyden og skulderbredden. Og hun har jo faktisk passet 1.50. Skal vi la henne sitte til det blir så ubehagelig at hun bare må bytte, eller er det tryggere å sitte på pute?

Hvis hun er over 1,50m så kan hun sitte uten ekstra bilsikring. Vi kuttet ut beltestolen da de to eldste ikke lengre kom inn med skuldrene. Eldste var over 10,5 år og 155cm tror jeg. Mellomste rett etter han hadde fylt 10 år. Og sikkert noenlunde samme høyde.

Til dere som har småtasser som skal over i beltestol, så vil jeg anbefale å velge f.eks. Britax KidFix som da vi kjøpte nå sist fremdeles var det som var lengst fra stump til beltefører slik at barnet kan bruke beltestolen lengst mulig. Ta med målebånd i butikken og se hvilket som er lengst i ryggen av testvinnerne

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat