Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-20, 11:05   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg salatbollen din!

Vi har litt forskjellig, avhengig av mengden salat.

1) En kjempestor vintage, oransje emaljebolle som vi ofte bruker når vi har gjester. Egentlig liker jeg at salatbollen har større kontrast i fargen til innholdet enn denne har, men den er fin i form og størrelse. Jeg liker bolle bedre enn fat, for jeg syns det er kronglete å forsyne seg med salat fra fat.

2) En stor lotusbolle. Dessverre er de store lotusbollene av ganske dårlig kvalitet, de er veldig sprø. Den er også litt grunn for salatbestikket vi har, så det ligger ikke støtt oppi. Men det er ofte denne vi bruker fordi størrelsen er såpass passe til oss tre i hverdagen. Vi har også en mindre lotusbolle, denne er i bedre kvalitet.

3) Jeg liker også godt en brun, fransk keramikkbolle som er ganske tung og som står støtt. Den tåler det meste, men har ikke ideell størrelse, og må vaskes for hånd.

4) Fire stålboller som brukes til alt, både lage mat og også servere mat. En kjempestor, og tre "nesting bowls" som størrelsesmessig passer godt til liten salat, guacamole og salsa. De er jo ikke så dekorative, men dønn praktiske. De tåler at man dunker salatbestikket mot kanten (det gjorde ikke lotusbollen, nei), oppvaskmaskin og alt. Så når jeg ser bort fra jåleriet mitt med at jeg ikke alltid syns de passer, så er de jo definitivt best.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat