Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-12, 11:24   #60
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet barnet over i beltestol?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Aldri ha med venner hjem? Jeg tror ikke folk uten ledig plass i bilen er fullstendig avskåret fra sosial omgang, så det må da kunne ordnes på et vis? Siden poden gikk i barnehage et godt stykke fra der vi bor, så hadde vi aldri med barn rett hjem fra barnehagen. Besøk på ettermiddagene har han likevel hatt ofte.

Hvis man bor et sted der det er vanlig å ha med noen hjem, er det faktisk ganske vanskelig at man aldri kan det. Sosialt er det en viktig arena å bli med og være med hjem der hvor det er vanlig. Blant annet fordi man gjerne leker mye sammen den dagen / prater om det etc. Når det er sagt, ville jeg ikke snudd et så lite barn pga dette, heller funnet en annen løsning.

Storebror ble snudd da han var litt over 2,5 år. Han var da en stor gutt på nesten 17 kg tror jeg, så han gikk rett i beltestol. Men jeg ville aldri gjort det igjen. Lillesøster skal sitte bakovervendt til hun er 4, håper jeg. Etter det snur jeg hvis det virker mest praktisk. Vi må nok kjøpe et nytt sete som går til 25 kg for å få det til, hun er mye mindre enn broren var, men jeg tror det blir for trangt for henne likevel i det hun har.

Vi har valgt at storebror sitter foran på pute de gangene han har med noen hjem fra skolen, for vi har heller ikke plass til pute mellom setene bak. Så sitter gjesten i storebrors beltestol. Dette er også en pragmatisk løsning, men det er kort vei og lav fartsgrense. Storebror er stor nok til å sitte uten sikring, så kanskje han snart får sitte i midten uten pute isteden i akkurat disse tilfellene.
Vi vurderer ny bil nettopp fordi det er upraktisk med så trangt baksete. Men vi har alt en stasjonsvogn, så det er snakk om en betydelig oppgradering.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat