Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-14, 06:54   #42
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.755
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det fritt fram for bittesmå hunder å hoppe på folk

Ikke greit verken med små eller store hunder. Hadde jeg opplevd at hunden til innehaveren av en butikk hoppet på meg med eiers godkjenning, hadde jeg snudd tvert. Jeg har selv en middels stor unghund, og innrømmer gjerne at det kan være vanskelig å få bort denne hoppinga på en så energisk hund. Hun hopper som regel ikke på folk, men i enkelte situasjoner kan det likevel skje. Men det er aldri greit.

Hun er ofte med på jobb i et delvis åpent kontorlandskap, og jeg har slitt en del med å få folk til å skjønne at de skal ignorere henne. Hunden får bare være på kontoret mitt, men må forholde seg til åpen skyvedør, selv når jeg går til lunsj. Det har faktisk vært uproblematisk å lære henne dette, så med veldresserte kolleger og noenlunde trent hund, går jobbsituasjonen greit. Men hoppelysten kommer når folk snakker til henne med høy og entusiastisk babystemme. Det er som å skru på en bryter. Hun må imidlertid lære seg å holde seg rolig i slike settinger også, men det krever mer tid og tålmodighet enn trening i roligere miljø. Satser på at vi kommer dit.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat