Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-09, 15:52   #24
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din beste oppskrift med kjøttdeig

Nå står en "greskinspirert" kjøttrullade i ovnen. Jeg brukte 500g karbonadedeig, krydret med pepper og oregano, og blandet i ett egg og 1 ss potetmel for å binde deigen litt mer.
Fyllet ble en blanding av hakket soltørka tomat, oliven og fetaost. Fyllet var såpass salt at jeg med en liten en som skal spise, droppet saltet i karbonadedeigen. Vi får se om det var en feil... Jeg klappet ut deigen på aluminiumsfolie som jeg hadde hatt litt vann på, da var det veldig lett å rulle den pent sammen. La den i ovnsfast form, penslet med olje fra fetaost-glasset og hadde litt buljon/kraft i bunnen av ovnen i håp om at den ikke skulle bli tørr...

Planen er å servere med en enkel salat, tzatzikidipsaus og ris. Hadde mest lyst på ovnsbakte poteter, men med søvnmangel og et urolig spedbarn i huset, var det bare litt mer enn det jeg orket akkurat nå.

Har vært flink å ta bilder til og med. Om det blir noe bra, kan jeg legge inn senere.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....


Sist redigert av Arona : 22-04-09 kl 16:00.
Arona er ikke aktiv   Svar med sitat