Vis enkelt innlegg
Gammel 18-09-21, 18:27   #115
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Media og påvirkning av valg

Nå er det kjent at Kjell Ingolf Ropstad går av som partileder for KrF og han går også av som statsråd.

Aftenposten skrev også om denne saken i dag og der kunne vi blant annet lese;

«Regnestykket viser at Ropstad skulle ha betalt minst 680.000 kroner mer i skatt enn han har gjort. I tillegg kommer 140.000 kroner i trygdeavgift. En eventuell tilleggsskatt er ikke tatt med.»

På min egen fb side har jeg fulgt opp med å skrive:

«Jeg klarer ikke å la denne saken ligge. Dette Ropstad har gjort er så stygt.

KrF tok et veivalg i 2018. Kjell Ingolf Ropstad ble partileder og de gikk inn i regjering i januar 2019.
Krf stemte i mot lovendringen som kom i arbeidsavklaringspengene i 2018, og de ofret syke da de valgte å gå inn i regjering med Høyre, FrP og Venstre.

KrF har stemt i mot ett hvert forlag som har kommet opp om endringer i AAP lovverket, som kunne ha fjernet karenstiden og sørget for at syke og skadede fikk beholde sin inntektssikring frem til ferdig avklart.

Jeg vet ikke helt hva en statsråd tjener, men det er vel rundt 1.5 mill i året. Det vil si at vi snakker om en månedsinntekt på ca 125.000 kr minus skatt.

I løpet av ca 5 uker har Ropstad hatt den samme i inntekt som en AAP mottaker under 25 år har i løpet av ett helt år (141.865 kr)

Når Ropstad har mottatt sin lønn i 7 uker har han mer enn de som mottar minste ytelse på AAP i ett helt år (212.798 kr).

I løpet av 2 måneder har han utbetalt mer enn en enslig ufør på minste sats (242.590 kr)

Ropstad har i løpet av 3,5 måneder tjent omtrent det samme som er maks å få utbetalt på en uføretrygd fra folketrygden (421.340 kr).

Alle på statlige ytelser fra nav blir skattlagt som ved vanlig lønnsinntekt.
Ingen syke eller uføre har noen gratis bolig. De må betale alle sine utgifter selv.
Uføre som blir lagt inn på psykiatriske sykehus/behandlingsinstitusjoner over tid blir også trukket i store deler av sin uføretrygd.

Vi vet at alle som mottar ytelser fra nav uriktig får tilbakebetalingskrav.
Har du mottatt en feilutbetaling på over 1 G (101.351 kr) er sjansen også stor for en fengselsstraff.
Vi er kjent med den heksejakten som er utført overfor syke og arbeidsuføre fra myndighetenes side, den har rammet hardt og brutalt.
Vi er alle kjent med EØS skandalen, hvor syke og uføre er blitt satt i fengsel, dømt for trygdesvindel som viste seg å være helt feil.

Når vi ser alt i et perspektiv, og det synker inn hva Ropstad faktisk har gjort, og vært med på igjennom den praktiserende politikken til KrF, så blir dette dobbelt stygt.
Jeg klarer ikke å se noe annet enn at han har satt seg selv først.
Han skulle ha rikdom og penger. Snuske til seg fellesskapets penger samtidig som har har vært med på å frata syke all deres inntekt, deres AAP.
Han har vært med på å frata svaksynte barn sin pengestøtte til briller, økt egenandelene for syke, svekket bostøtten for uføre, fratatt syke og skadede gratis fysioterapi osv…..

Ropstad har vært med på alle de usosiale kuttene til Erna, samtidig som han er leder for et parti som setter menneskeverdet høyt og snakker varmt for å ta vare på enkelt menneske og familien.
Jeg forstår at Ropstad kun er et menneske, men det han har vist igjennom sine handlinger og den politikk som er ført de siste 2,5 er noe helt annet enn hva de kristne verdier jeg er kjent med representerer.

Jeg håper at vi nå kan oppleve og se rettferdighet….»
———

Og jeg er ikke alene om å se denne saken opp mot mottakere av ytelser fra nav og retts-skandalen i nav. Mímir Kristjánsson gjør det samme her.

https://www.vl.no/nyheter/2021/09/18...8Xd_ZnwcENiLiU

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat