Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-10, 22:46   #17
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Dessverre er der vel sosekoppar i nav, som i dei fleste andre firma, og dei bør så absolutt lukast ut, men eg trur nok mange er fortvila over å måtte handheve eit regelverk, som ikkje alltid fungerer irl. Det er mykje som er fint og flott på papiret, men som ikkje er tilpassa individuelle forskjeller.

Men, poenget med AAP var jo at alle som fall innunder dei tre ytingane (attføring, rehab og TU) skulle få tilgang til heile tiltakspakka, då ein såg at eindel tiltak som var beregna på attføringsgjengen, også kunne ha passa på rehab, osv. Nå skal ein i større grad kunne tilpasse tiltaket til brukaren, og ikkje omvendt. I kva grad det fungerer, tør eg ikkje uttale meg om.

De fleste NAV-ansatte gjør så godt de kan. Det er jeg ikke i tvil om. Folk som ikke følger opp og gjør det de skal finner vi overalt, ikke bare i NAV.

Den nye NAV-reformen burde vært satt ut gradvis. Alt har skjedd på svært kort tid, og dessverre er det pliktoppfyllende NAV-ansatte som sliter livet av seg og som står midt i mellom NAV-brukeren og systemet.

Som NAV-bruker så føler jeg ikke at intensjonen ved å tilpasse tiltaket til brukeren er oppfylt. Slik det er nå er det brukeren som tilpasses tiltaket. Et eksempel er når jeg ønsker å slippe meldekort, fordi det passer ikke min situasjon. Annenhver lørdag fyller jeg ut meldekortet der jeg krysser nei for om jeg har vært for syk til å kunne ta jobb eller følge tiltaket. Pr. nå har jeg ikke noe tiltak. Før sommeren hadde jeg et tiltak. Det var å komme og gå som det passet meg på jobb. Slik sett var svaret riktig på meldekortet, men spørsmålene jeg skal svare på der forutsetter at jeg har arbeidsevne. Noe jeg ikke har. Enda kan jeg ikke slippe unna dette meldekortet og fyller jeg det ikke ut så mister jeg pengene mine. Det er bare ett eksempel.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat