Tråd: Tesla?
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-17, 21:05   #20
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tesla?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Pelen, så snilt, takk, men det er fikset - alt er klart, finansieringen, oppsettet av bilen etc, men jeg tenkte det var greit å prøvekjøre x også før vi sier endelig ja...Prøvde jo s forrige runde, men når jeg fant ut at x hadde seks seter forovervendt, så kan jeg leve med dørløsningen....

Vi må ha (minst) 6 seter og tenker gå for 100D. Alt utstyr, så luftfjæringen er med, og tenker den vil være gull på våre dårlige veier....

Hvordan er det med Tesla og kulde? Der vi jobber kan det tidvis være veldig kaldt vinterstid (-15 feks), og liten mulighet for å stå på lading, vil start da være problematisk? Ser også på video at bakdørene skal kunne åpnes i parkeringhus og andre parkeringssituasjoner uten å ta borti noe, fungerer det virkelig så knirkefritt? Dørene er det som bekymrer meg mest, pussig nok...

Det er jo en dyr bil, men sammenlignet med låneutgiftene til de to bilene vi nå har kvittet oss med, så går vi ned noen tusenlapper i måneden med en Tesla. Så er det en årsavgif tmindre, gratis parkering på jobb, mye mindre drivstoffutgifter i måneden selv om det blir litt ekstra strømbruk, etc...Så hvis det tekniske/praktiske fungerer også på vinterstid, så vil tesla være absolutt suverent! Det finnes jo billigere elbiler, men komboen distanse, størrelse og firhjulstrekk tumfer det meste...

Kulde er ikke noe problem! Bruker noe mer strøm i kulda selvfølgelig, men det har ikke vi opplevd som et problem.

Jeg har ikke så mye kjenneskap til modell x, men dette med dørene er noe jeg også har stilt spørsmål ved, men i følge mannen så er de leddet, og de "ser" om det er hindringer og bøyer da bare mer inn på leddene.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat