Tråd: Tesla?
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-17, 21:01   #19
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tesla?

Pelen, så snilt, takk, men det er fikset - alt er klart, finansieringen, oppsettet av bilen etc, men jeg tenkte det var greit å prøvekjøre x også før vi sier endelig ja...Prøvde jo s forrige runde, men når jeg fant ut at x hadde seks seter forovervendt, så kan jeg leve med dørløsningen....

Vi må ha (minst) 6 seter og tenker gå for 100D. Alt utstyr, så luftfjæringen er med, og tenker den vil være gull på våre dårlige veier....

Hvordan er det med Tesla og kulde? Der vi jobber kan det tidvis være veldig kaldt vinterstid (-15 feks), og liten mulighet for å stå på lading, vil start da være problematisk? Ser også på video at bakdørene skal kunne åpnes i parkeringhus og andre parkeringssituasjoner uten å ta borti noe, fungerer det virkelig så knirkefritt? Dørene er det som bekymrer meg mest, pussig nok...

Det er jo en dyr bil, men sammenlignet med låneutgiftene til de to bilene vi nå har kvittet oss med, så går vi ned noen tusenlapper i måneden med en Tesla. Så er det en årsavgif tmindre, gratis parkering på jobb, mye mindre drivstoffutgifter i måneden selv om det blir litt ekstra strømbruk, etc...Så hvis det tekniske/praktiske fungerer også på vinterstid, så vil tesla være absolutt suverent! Det finnes jo billigere elbiler, men komboen distanse, størrelse og firhjulstrekk tumfer det meste...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat