Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-12, 08:56   #31
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, du må gjerne begynne med stedet de kommer fra, men hvorfor er ikke et stedsnavn i Norge godt nok svar, selv om de skulle ha annen hudfarge eller aksent? Større sjanse for at du har vært der, enn i en by i Pakistan, i alle tilfeller?

Et stedsnavn i Norge bør være godt nok svar, men jeg synes det er dumt om man skal være forsiktige med å spørre hvor folk kommer fra.
Det er vel den manglende aksepten av svaret som er irriterende, ikke spørsmålet vel?
Jeg blir temmelig ofte spurt hvor jeg kommer fra. Det opplever jeg som veldig positivt. Folk her i distriktet blir som oftest overrasket over at jeg ikke kommer fra stavanger siden de tror de hører på dialekten at jeg er derfra. (Jeg snakker ikke rogalandsk i det hele tatt)
Jeg er en del sammen med flyktninger og de som har lært norsk spør ganske ofte hvor jeg kommer fra siden jeg snakker annerledes. Jeg ser også at noe av det første de spør hverandre om er hvor man kommer fra.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat