Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-12, 08:55   #30
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kommer du (opprinnelig) fra? Greit, eller ugreit å spørre om?

Jeg kan godt være nysgjerrig på hvorfor folk med annen hudfarge/annet "etnisk utseende" ser ut som de gjør, men jeg er både redd for å være uhøflig og for å være den trehundrede personen som spør om dette, så derfor lar jeg være.

Og rine, det er jo ikke snakk om at det er om å gjøre å ikke fortelle hvor man er født, det er at det kan være veldig irriterende å gang på gang fortelle folk hvor man er født, og så hver gang få oppfølgingsspørsmål om hvor man egentlig er fra. Særlig hvis man "egentlig" faktisk er fra Bergen, eller Oslo, eller hvor det nå måtte være.

Selv synes jeg ikke det ville gjøre noe om folk jeg traff begynte å smalltalke om hvor jeg kommer fra, når jeg flyttet derfra, hvor etternavnet mitt stammer fra, hvor foreldrene mine er fra og for den del hvor besteforeldrene mine opprinnelig kom fra. Det ville være et litt uvant, men absolutt ikke uhøflig eller påtrengende samtaletema. Men hvis det "alltid" var dette folk spurte om, så ville jeg sikkert bli litt lei. Klart det er begrenset hva man kan finne på å snakke med ukjente om, men ettersom det aldri er noen ukjente som spør meg om min families opphav, finnes det åpenbart mange andre temaer man kan prøve seg på. Og disse andre temaene kan man sikkert bruke overfor folk med "utenlandsk utseende" også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat