Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-19, 09:12   #3
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Invaderende nabo - hva gjør man?

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Om hun kommer uanmeldt på døren må man jo bare åpne og se spørrende på henne. Om hun ber om å få komme inn, kan man enten si at det ikke passer, eller gå rett i strupen på problemet og si at man ikke egentlig ønsker noe nytt vennskap, at man har nok med hverdagen (eller noe lignende).

Hva angår turer må jo det ærlige svaret være greit? "Min hund trekker så voldsomt når vi går med andre at det orker jeg rett og slett ikke. Ha en fin tur, men jeg går denne veien nå så hunden ikke river av meg armen." Kanskje?

Alt dette er veldig enkelt her på forum. Jeg har dog lært at med sånne mennesker er det best å være ærlig fra starten. Jeg har akkurat instruert min datter om en jente som er yngre enn henne og som er litt på denne måten; det er ingen allmenn plikt å være noens venn bare fordi de ikke respekterer "alminnelige sosiale grenser/whatever".

Takk for svar. Tror jeg kommer til å gå for ærligheten ja, at jeg ikke kan gå turer med andre med hund. Og prøve å være mest mulig nøytral, DVs ikke smilende, og at man ikke prøver å løse problemer for henne. Prøve å svare med korte svar, bestemt, ikke hyggelig.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat