Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-18, 15:52   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hva gir man til voksne som har alt, og hva med halvsøsken og deres halvsøsken?

I min familie gir ikke de voksne gave til hverandre med mindre man skulle finne noe som er midt i blinken, eller om barna har laget noe fint og nyttig. Det er en fin ordning synes jeg. Å handle julegaver skal ikke være stress.

Hos svigerfamilien i England derimot er 1. juledag en gavebonanza av en annen verden.
Jeg burde helt sikkert ha tatt en prat med dem og foreslått å tone det ned litt, men jeg orker virkelig ikke det i år.
I stedet tenker jeg at de kan få en gave hver, og et eller annet som jentene kan få lage. For jeg trenger jo ikke å gi hver person ørten gaver hver selvom de gjør det.

Men hva kan de få? Farmor og farfar er i sekstiårene mens tante er 37, og de har som sagt det meste.

Og så er det halvsøsknene til mine barn, gutt 15 og jente 12. De og får hauger av gaver, og trenger nok ikke så mye. Men de er veldig glade i småsøstrene sine så kanskje de kan få noe hjemmelaget rett og slett? Halvsøsknene har forøvrig en halvbror på 7 som også får gaver fra svigers, men der setter jeg grensen altså. Det må vel være greit?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat