Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-19, 10:57   #53
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi kommer ikke til å ha alkohol, uten at det er et veldig gjennomtenkt argument. Jeg har ingen sterke meninger for eller i mot, egentlig. Jeg har vært i konfirmasjoner der det blir servert alkohol, og andre der det ikke blir det. Vår konfirmant liker ikke lukten av alkohol, og syns det er ekkelt med fulle mennesker. Selv om ingen i vår familie har for vane å drikke seg fulle ville han kunne bekymre seg for om noen kom til å gjøre det, og dermed stresse på sin egen store dag.

Dette er sånt som hadde vært avgjørende for meg. Derfor kommer jeg til å spørre mine konfirmanter om hva de synes. Hvis det er viktig for dem at alle skal få drikke det beste de vet til maten, også de voksne som synes vin eller øl smaker best til, så blir det vin og øl. Hvis jeg har den aller minste mistanke om at de blir usikre eller stresset ved tanken på at de voksne skal drikke alkohol, så blir det ikke alkohol. Hvis de ikke har noen bestemt mening om saken (mest sannsynlig scenario) så får vi se. Da kommer det vel litt an på hvor vi er og når på dagen vi har det, tenker jeg.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat