Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-23, 14:57   #17
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.549
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips: Bursdagshilsener til døde folk på Facebook

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ville du ikke ha gratulert en bruker her inne med dagen? Brukerne her inne vet vi jo veldig lite om - det kan jo skje masse i livet deres som gjør at det vi sier er veldig "far fetched". Gjelder jo også mange andre typer nettsamfunn, skole, arbeid, idrettslag, boklubber, syklubber (alt av hobby).

Nå mener jeg selvsagt ikke at man kan jobbe med noen som er døde, men jeg kan jo godt spørre hvordan det går med kona (som jeg har møtt på julebord) helt uten å vite om vedkommende er død eller ikke.

Hvis det ikke skjer veldig brått og uventet, med bursdag like etterpå, vil jeg sannsynligvis få vite det her på forumet om noen dør eller er svært alvorlig syke. Og de få medlemmene herfra jeg har som venn på FB (det er snakk om en håndfull personer) er såpass aktive både her og på FB, eller jeg kjenner dem i tillegg via andre veier/felles kjente, slik at jeg vil merke det om de blir borte. De som måtte være tidligere medlemmer her inne, som ikke lenger er aktive, men som jeg av en eller annen grunn fortsatt har som fb-venn, er ikke så nær at jeg synes det er naturlig å gratulere dem med dagen. Men tror ikke jeg har noen slike lenger, jeg ryddet opp i vennelista mi for en stund siden, og da fjernet jeg en god del av dem jeg aldri er i kontakt med. Men jevnt over stemmer det ja, at jeg ikke gratulerer folk med dagen med mindre det er noen jeg kjenner.

Og jeg mener det er stor forskjell på å spørre noen om hvordan det går med et familiemedlem, og det viser seg at denne er gått bort, og på å sende en bursdagshilsen direkte til den aktuelle personen, når denne har vært død en stund.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat