Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-19, 13:11   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brudd på ytringsfriheten eller brudd på opplæringsloven?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Opplagt. Men det er jo ikke alle ytringer som er lov. Reklame er også en ytring, og det er ikke lov på skolens område. Spørsmålet her er vel om den aktuelle plakaten har en form og et innhold som gjør at den rammes av reklameforbudet ved at den er å anse som reklame for hasjrøyking fremfor fremming av et politisk standpunkt om legalisering. Jeg ser at utdanningssjefen i fylket argumenterer for det, og sier at plakaten i liten grad fremmer Venstre og Venstres politikk. Men hvordan går man opp linjene mellom de to tingene? Det er jo verken politi eller minister som skal tolke loven. Derfor synes jeg det hadde vært på sin plass med en domstolsbehandling.

Selvsagt er ikke alle ytringer lov, og selvsagt er reklame også ytringer. Jeg svarte på Floksas påstand om at plakaten var problemet, ikke ytringen.

I dette tilfellet er legailisering en del av unge venstres politikk, og det er verken mer eller mindre reklame enn de andre partienes rollups med sine slagord og budskap. Jeg syns det er skikkelig rørende og flott at ungdomspartinene står sammen om dette, til tross for at ikke alle er enige i unge venstres budskap.

Det er for øvrig et interessant intervju med seksjonsjefen i Politidirektoratet som nekter for at det er noe galt med Narkotikapolitiforeningens framgangsmåte og kommunikasjon når tydeligvis alle mottakere av deres henvendelser oppfatter at de har fått telefoner fra Politiet, og ikke en interesseorganisasjon.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat