Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-15, 21:31   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordringer med nøttefri barnehage

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Nøtter kan jo være så mangt da? Er det opplyst om hvilke nøtter barnet ikke tåler?

Jeg ville i hvert fall ha fått klarhet i dette, for det er sjelden man reagerer på alle typer nøtter. Alt vi kaller nøtter er jo ikke engang en nøtt? Kokosnøtter feks, er en frukt og mandler er et frø. Det er også stor forskjell på hasselnøtter og peanøtter. Så hva er det ungen ikke tåler? Og hva slags nøtter er det i brødet?

Ellers vil jeg anbefale sånne brødposer fra møllerens. Enkle å bake og gode brød. Vi spiser mye av havrebrød og matpakkebrød. Aner ikke om det er nøtter i dem, men det tror jeg ikke.

Sjekket på posen til havrebrødene: Ingen nøtter. Godt og sunt grovbrød uten hele korn og andre ulumskheter (fra et barns perspektiv).

Det er også mange nøtteallergikere som ikke skal ha nøtter i det hele tatt, tror jeg. Det gjelder ihvertfall sønnen min, selv om han har kraftigst utslag på valnøtter og pekannøtter så er det også utslag på de andre, inkl. peanøtter og mandler. Kokos tåler han. Men har man et barn med nøtteallergi så er man gjerne ikke villig til å gamble så mye på at noen nøtter tåles...

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat