Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-08, 01:37   #25
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - Hvor lenge lar du barnet ditt gå uten mat?

Jeg er en av dem som svarte "Nei".

Jeg er heldig og har barn som elsker mat. De er også særdeles lite kresne med unntak av at Storebror ikke klarer sterk mat. Derfor lager jeg sjelden veldig sterk mat, men krydrer på tallerkenen.

Hvis en av dem (det har kun vært Storebror) ikke spiser til middag (siste måltid), får han ikke annen mat før frokost. Det er helt uproblematisk, han klager ikke, våkner ikke om natta og har ikke noe fall i humøret. Jeg er sånn selv - kan helt greit gå LENGE uten mat.

Grunnen til dette, er at han ELSKER brødmat og synes middag er litt mer "kjedelig". Dersom han vet at han får tilbud om brødskive som erstatning for middag han ikke har spist, blir det dårlig med middag for å si det sånn.

At han ikke spiser til middag vil jeg anslå skjer ca 5-6 ganger i året, og han får da altså ikke noe annet før neste morgen. Jeg er temmelig sikker på at vi måtte ha endret praksis hvis han hadde vært småspist, tydelig sulten, sur, våknet om natten, eller lignende, og jeg har full forståelse for at andre er nødt til å gjøre det på andre måter.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat