Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-19, 09:53   #57
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Invaderende nabo - hva gjør man?

For min del skal det ekstremt lite til før jeg føler meg invadert, men jeg er fullstendig klar over at jeg befinner meg utenfor "normalområdet" i så måte. Jeg synes derimot det er en grei sak å gi klare beskjeder når noen trår over grensene mine, men innser på bakgrunn av tilbakemeldinger at jeg kan være i overkant direkte. Finner det ganske vanskelig å moderere meg på dette området til tross for at jeg prøver å formulere meg snillere. Da virker det jo ofte ikke. Til denne naboen ville jeg sagt noe a la:

Om tur
Jeg foretrekker å gå tur alene
Ev: Jeg foretrekker å gå tur alene eller sammen med mennesker jeg kjenner godt

Om besøk
Jeg er ikke særlig interessert i kontakt

Jeg hadde nok også sagt noe til henne hvis hun sto taus –bortsett fra nei, nei til hunden – og så på i flere minutter mens jeg måket. Noe du lurer på? Trenger du hjelp til noe? Litt avhengig av svaret ville muligens sagt at jeg opplevde det litt ubehagelig.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat